Bijzonder Bonaire op een bijzonder moment - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Bente Wilt - WaarBenJij.nu Bijzonder Bonaire op een bijzonder moment - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Bente Wilt - WaarBenJij.nu

Bijzonder Bonaire op een bijzonder moment

Door: Bente van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Bente

06 Juli 2010 | Nederland, Zeist

Nog een paar dagen en dan neem ik jullie mee op mijn researchreis naar Bonaire - een bijzondere reis op een bijzonder moment. Al snuffelend in archieven kwam ik erachter dat er al lange tijd een intensieve band bestaat tussen WNF en Bonaire. Zo was WNF in 1979 een van de medeoprichters van het Bonaire National Marine Park (BNMP), de koraalriffen rond het eiland die Bonaire tot een waar duikparadijs maken.

Ook wist WNF, samen met natuurbeschermingsorganisaties op het eiland, in 1999 te voorkomen dat Klein Bonaire – een onbewoond eilandje voor de kust, omringd door koraalriffen – ten prooi viel aan projectontwikkelaars met plannen voor een hotel. Nu valt Klein Bonaire geheel onder het BNMP en is het een belangrijke, beschermde nestgebied voor zeeschildpadden.

Maar voor het zover is, moet er nog wel het een en ander hier in Zeist worden geregeld. Bevestiging van de diverse afspraken die ik heb gemaakt bij organisaties op Bonaire, zoals Stichting Nationale Parken (Stinapa), Sea Turtle Conservation Bonaire (STCB) en de Tourism Corporation Bonaire (TCB).

Informatie verzamelen om mee te nemen naar het eiland. En opdrachten van m'n collega's van marketing, communicatie, pers et cetera, verzamelen om uit te zoeken of te bespreken op Bonaire. Nog even alle aandacht aan deze voorbereiding, voordat ik vrijdag op het vliegtuig stap!

Verslag uit: Nederland, Zeist

Bente

Ik werk bij het Wereld Natuur Fonds als tv-producer en accountmanager van Nationale Postcode Loterij. Hiervoor ben ik geregeld op reis om research te doen en films te produceren voor documentaires, tv-uitzendingen en clips. Samen met WNF- en NPL-collega’s breng ik in beeld waar het WNF zich wereldwijd mee bezig houdt, wat we doen en wat de resultaten zijn.

Actief sinds 16 Juni 2010