Regelwerk op het laatste moment - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bente Wilt - WaarBenJij.nu Regelwerk op het laatste moment - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bente Wilt - WaarBenJij.nu

Regelwerk op het laatste moment

Door: Bente van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Bente

22 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

De tijd begint te dringen; ik ga weer terug naar Nederland, heb nog een aantal ontmoetingen op het programma staan, en ik wil nog een rondje over het eiland rijden. En eigenlijk wil ik nog over allerlei onderwerpen bloggen, maar ja, dan ga ik thuis gewoon verder. Met een lekkere lange lunchpauze op een pier in Kralendijk heb ik nog diverse ontmoetingen met oud eilandbewoners, mensen van verhuurbedrijven en onderwatercameramensen, want het delen van ervaringen en uitwisselen van goede duikplekken is altijd handig. Ik heb ook nog allerlei documentatie gekregen met nuttige informatie en waarvoor ik nog van alles moet regelen. Tuurlijk al wat afspraken gemaakt voor logistieke zaken met TCB, www.touristenbonaire.com


Jeetje, zo op laatst begint aan de ene kant m’n lijstje met punten, telefoonnummers en namen die ik niet moet vergeten, behoorlijk te groeien. Anderzijds kan ik van deze werkplek, met de warmte en de tropische regenbuien, wel erg genieten. Met het kabbelende water aan mijn voeten en m’n laptop voor m’n neus kan ik het niet beter wensen. In Nederland moet ik nog heel wat informatie uitwerken en natuurlijk keuzes maken welke onderwerpen wel en niet in de documentaire komen. Ook een vak apart. Gelukkig heb ik collega’s die me daarbij helpen. Dat is het mooie van zo’n research reis; vele verhalen komen boven water en ik ontmoet veel mensen die de natuur in hun hart hebben gesloten. Dat werkt echt prettig.


Natuurlijk zijn de mensen nieuwsgierig wat we gaan filmen en hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Maar waar ik zelf benieuwd naar ben is hoe de verandering van 10-10-2010 voor dit prachtige eiland zal zijn. Komt er een verandering ten voordele voor natuurgebieden of worden de regels versoepeld? Dit laatste denk ik niet, want er staat nu al zo veel druk op dit prachtige gebied. Maar het is maar de vraag of dit over 10 jaar nog zo prachtig is... Een ding weet ik wel zeker; we moeten super veel aandacht geven aan de ontwikkelingen hier op het eiland, strategische plannen maken en implementeren ten behoeve van de natuur. Kortom natuurgebieden veilig stellen voor de toekomst.


  • 22 Juli 2010 - 19:16

    Marjan Van Den Dorpe:

    Hoi beste Bente!!
    welkom terug in Nederland!
    alles goed gegaan met de terugreis?
    nog aanpassingsproblemen?
    we horen wel weer van je..bedankt voor alle info die je gestuurd hebt. leuk gedaan!
    groetjes van ons drietjes..
    Tom, Tuffie en Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bente

Ik werk bij het Wereld Natuur Fonds als tv-producer en accountmanager van Nationale Postcode Loterij. Hiervoor ben ik geregeld op reis om research te doen en films te produceren voor documentaires, tv-uitzendingen en clips. Samen met WNF- en NPL-collega’s breng ik in beeld waar het WNF zich wereldwijd mee bezig houdt, wat we doen en wat de resultaten zijn.

Actief sinds 16 Juni 2010
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 297062

Voorgaande reizen:

20 September 2016 - 01 Oktober 2016

Projectreis Suriname en Peperpot Nature Park

15 November 2015 - 21 November 2015

Berggorilla's in Oeganda

05 Maart 2015 - 15 Maart 2015

Wildlife crime en zwarte neushoorns in Zuid Afrika

16 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Winnaar WNF-Rangeractie 2014 ontdekt Bonaire

10 Februari 2014 - 19 Februari 2014

Filmreportages maken voor OmroepWNL op Bonaire

11 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

Amazone in Suriname

15 Augustus 2013 - 23 Augustus 2013

Schildpadden volgen en tonijn taggen

25 Februari 2013 - 15 Maart 2013

Vissersverhalen in Ecuador

14 Oktober 2011 - 15 November 2011

Filmwerk op Borneo/Indonesie

30 Mei 2011 - 20 Juni 2011

Bonaire Internationaal Goede Doelen Ambassadeurs

16 Maart 2011 - 02 Mei 2011

Campagne voorbereidingen in Nederland

13 September 2010 - 23 September 2010

Bonaire filmreis

09 Juli 2010 - 21 Juli 2010

Bonaire researchreis

Landen bezocht: