Kantoor op Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Bente Wilt - WaarBenJij.nu Kantoor op Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Bente Wilt - WaarBenJij.nu

Kantoor op Bonaire

Door: Bente van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Bente

03 Juni 2011 | Bonaire, Bonaire

Aangekomen op Bonaire heb ik de laatste voorbereidingen getroffen voor de aankomst van de ambassadeurs Sijmen en Rikus (http://www.wnf.nl/nl/home/bedrijven/npl_sijmen_en_rikus/). Dankzij ICT kun je tegenwoordig natuurlijk heel makkelijk van werkomgeving veranderen – mijn 'bureau' staat de komende tijd dus op Bonaire, lang niet gek!

Op papier ziet het bezoekschema er goed uit: diverse activiteiten voor de mannen en veel kennis opdoen bij allerlei instanties waar het Wereld Natuur Fonds mee samenwerkt (http://www.wnf.nl/bonaire). Toch is het fijn om alle betrokkenen nog even live te spreken om de laatste zaken te kunnen regelen – een verandering in tijdsindeling, wie haalt wie op, welke informatie ontvangen de ambassadeurs en wat is hun exacte opdracht. Kortom de puntjes zijn weer op de i gezet voor een mooi programma (http://www.wnf.nl/nl/home/bedrijven/npl_sijmen_en_rikus/bonaire_programma)!

In de gesprekken met de organisaties merk je dat de collega’s zeer betrokken en ook nieuwsgierig zijn. Dat vind ik erg leuk om te merken en het werkt ook vertrouwd.

Op dit moment vindt er een internationale conferentie plaats van het Inter-Amerikaanse zeeschildpadden Verdrag. Iedere twee jaar komen de partijen van dit verdrag (15 landen uit Midden-, Zuid- en Noord-Amerika en het Caribisch gebied) bij elkaar om afspraken te maken over de bescherming van zeeschildpadden. Dankzij de inzet van het ministerie van Economische zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) en de Rijksdienst Caribisch Nederland (RCN) in samenwerking met Sea Turtle Conservation Bonaire (STCB) is het gelukt om de conferentie dit keer naar Bonaire te halen. Zelf mocht ik als gast de openingssessies bijwonen waar de heer Thodé, gezaghebber van het eiland, een zeer indrukwekkend betoog hield over de bescherming van de zeeschildpadden.

Kortom, ik leer elke dag weer meer over de prachtige zeeschildpadden, maar ook over de uitdagingen die er voor diverse landen zijn, en hoe we hier met z’n allen aan kunnen werken.

En over samenwerken gesproken: als jullie vragen, opmerkingen, ideeën of onderwerpen hebben over Bonaire en over deze reis, laat het me weten en wie weet kan ik ze hier uitzoeken!

• 03 Juni 2011 - 21:07

Gerco:

Goed te horen dat je goed bent aangekomen en dat je je gevestigd hebt op Bonaire. Veel succes en we mailen.

je broer.

• 04 Juni 2011 - 15:13

Marlou:

Gaaf Bent, die conferentie! Over de schildpadden wil ik graag meer weten, waar kan ik dat vinden?
    Hier mooi zomerweer en bijna aan de/jouw wijnbes! Bedekt al de hele biotoop hier :-)

Bente

Ik werk bij het Wereld Natuur Fonds als tv-producer en accountmanager van Nationale Postcode Loterij. Hiervoor ben ik geregeld op reis om research te doen en films te produceren voor documentaires, tv-uitzendingen en clips. Samen met WNF- en NPL-collega’s breng ik in beeld waar het WNF zich wereldwijd mee bezig houdt, wat we doen en wat de resultaten zijn.

Actief sinds 16 Juni 2010