Kennismaking met Bonaire onder en boven water - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Bente Wilt - WaarBenJij.nu Kennismaking met Bonaire onder en boven water - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Bente Wilt - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Bonaire onder en boven water

Door: Bente van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Bente

19 Oktober 2014 | Bonaire, Kralendijk

Na alle babbels op de luchthaven, gingen we eindelijk de lucht in. Het was geweldig om Felipe te zien kijken en genieten. De crew van KLM heette hem officieel welkom en hij mocht even kijken in de cockpit; hoe stoer is dát om je speciale WNF-Rangerreis mee te beginnen!

Iedereen zit wat te kletsen, babbelen, of te slapen. Nou ja , ik in ieder geval. Vliegen geeft mij een ontspannen gevoel en ik val altijd redelijk snel in slaap, of ik droom in gedachten weg. Dat komt ook omdat ik de afgelopen weken intensief met allerlei projecten bezig was, onder andere het voorwerk en research voor deze reis. Als voorbereidingen van mijn reizen maak ik altijd allerlei schema’s met de lokale collega’s, schrijf ik scripts, bedenk ik – in dit geval samen met collega Tanja van de WNF-Rangerclub – de communicatie-output, en onderhandeling ik met het filmteam. En dan is er dit keer nog iets bijzonders maar daar horen jullie later meer over. Ik kan je alvast een hint geven: Koraal en Anemoon. Als je deze hints verzamelt, dan weet je over een paar dagen wat er gaat gebeuren...!

Bij aankomst op Bonaire werden we begroet door een stralende zon en aardige mensen; wat wil je nog meer! Even een middagje en avond acclimatiseren, maar de volgende dag zijn we meteen al aan het filmen gegaan. In de ochtend zijn we met Rolando meegegaan om van alles over het eiland te horen en te leren. Rolando is een supertoffe collega van het Toeristenbureau van Bonaire. Felipe keek zijn ogen uit; hij is voor het eerst hier, en ook voor het eerst zo ver weg van huis. We hebben allerlei rijshots gemaakt tijdens de tour en zijn diverse keren uitgestapt om Felipe meer te laten zien en ervaren. Tuurlijk was het ook even wennen om te wachten, nog een keer in de auto te stappen en nog een keertje te kijken. Dat hoort allemaal bij het filmwerk. Maar als je dan die indrukwekkende leguanen en prachtige flamingo’s in het echt ziet, dan vergeet je het wachten onmiddellijk. “Echt vet cool”, waren de woorden van Felipe toen hij voor het eerst 3 leguanen bij elkaar zag zitten.

’s Middags hebben we met Felipe de eerste stappen van het duiken in zoutwater doorgenomen. Felipe heeft als winnaar van de WNF-Rangeractie in de voorbereiding op zijn reis al duikles genomen in Nederland, want als je naar Bonaire gaat, dan moet je die geweldige onderwaterwereld zelf kunnen ervaren. Dus met Danny, een Nederlandse duikinstructeur, de technische materiaalduik gemaakt en rustig naar beneden gegaan om alle facetten van het duiken weer even door te nemen. Duiken in Nederland en duiken hier in zoutwater is toch net wat anders. Cameraman Stijn is mee geweest om de eerste bubbels in het water te zien.

• 19 Oktober 2014 - 20:53

Toon En Jeanne Vosbeek:

Hoi Felipe,
    Geniet van je grote avontuur op Bonaire.

Lfs Toon en Jeanne

• 20 Oktober 2014 - 03:52

Kamroen:

Hoi Bente,
    Jij bent ook altijd druk bezig. Maak er wat van. En Felipe, wat ben jij een bofkont.
    Groetjes Kamroen

• 20 Oktober 2014 - 12:01

Jelle Faber:

hallo Bente,

Geweldige trip voor Felipe. zo te zien geniet je zelf ook.
    Maak er een onvergeetelijke trip van en spreek je snel weer in het mooie Wijk.

Alvast heel fijn verblijf daar en goede reis terug.

Groet,

Jelle

• 20 Oktober 2014 - 14:00

Hans-Erik:

Hoi Bente,

Mooie foto's en leuk verslag.
    Groet,

Hans-Erik

• 20 Oktober 2014 - 16:54

Leef En Vind:

Wat een super baan!
    Mooi om te zien dat er nog steeds bevlogen mensen zijn die hun hart volgen.
    En voor Felipe, dit ga je nooit meer meemaken, geniet van iedere minuut, helemaal super!

• 23 Oktober 2014 - 19:21

Christa:

Lieve Bente,

Dit klinkt helemaal goed!
    Veel plezier voor jullie allemaal!

Liefs,
    Chris