Gaston op Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Bente Wilt - WaarBenJij.nu Gaston op Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Bente Wilt - WaarBenJij.nu

Gaston op Bonaire

Door: Bente van der Wilt

Blijf op de hoogte en volg Bente

16 Juni 2011 | Bonaire, Bonaire

Het programma van Internationaal Ambassadeurs Rikus en Sijmen op Bonaire zit eigenlijk behoorlijk vol, want er zijn veel organisaties en bedrijven waar het WNF mee samenwerkt op allerlei vlakken (http://www.wnf.nl/nl/home/bedrijven/npl_sijmen_en_rikus/partners/). Zo werken we aan parkbeheer en -onderhoud, duurzaamheid, bescherming van de zeeschildpad, toerisme, voorlichting et cetera). Het is leuk om de mannen van alles mee te laten maken, maar ook vooral om ze mee te laten doen!

Zo ook met de bewustwordingscampagne “Ami ta Konsiente” (“Ik ben bewust”) van de Tourism Corporation Bonaire (TCB). In deze campagne hebben de Bonairianen een tas van gerecycled materiaal gekregen om daar hun dagelijkse boodschappen mee te doen. Dus geen plastic tassen mee, nee: “Tenne Boneiru limpi” – oftewel: “houdt Bonaire schoon”. Aan deze campagne werken diverse bedrijven op Bonaire aan mee, en elke week verschijnt er een artikel in de lokale krant.

In het kader van de campagne gaat de collega’s van TCB gaan elke week naar een andere supermarkt om een prijs uit te reiken voor mensen die de tas ook echt gebruiken. Sijmen en Rikus werken nu voor de Postcode Loterij, dus het weg geven van prijzen zit inmiddels in hun bloed! Aan hen deze keer de eer om een klant op te wachten bij de supermarkt en deze te verrassen met een gave prijs. Gaston op Bonaire, zeg maar! En de gelukkige prijswinnaar was ook echt super blij.

Kortom, iedereen weer gelukkig en een tikje bewuster…!

• 19 Juni 2011 - 13:00

MargeeT:

Hoi Bente, ik geniet van je verslagen pachtig die foto,s.

Heel veel goeds en de groeten aan W

Bente

Ik werk bij het Wereld Natuur Fonds als tv-producer en accountmanager van Nationale Postcode Loterij. Hiervoor ben ik geregeld op reis om research te doen en films te produceren voor documentaires, tv-uitzendingen en clips. Samen met WNF- en NPL-collega’s breng ik in beeld waar het WNF zich wereldwijd mee bezig houdt, wat we doen en wat de resultaten zijn.

Actief sinds 16 Juni 2010